Sayfalar

19 Eylül 2010 Pazar

Referandumun Ardından...

 Hepimiz tam 1 hafta önce ülkemiz adına çok önemli bir karar aldık. Çıkan sonuç herkese hayırlı olsun, umarım verilen sözler tutulur. Öncelikle belirtmek isterim ki referandum öncesi liderlerin üslup sevıyesi gerçekten çok kötüydü. Hiçbir lider meydanlarda beni anayasa değişikliğyle ilgili tatmin edemedi, hepsi karşı tarafa çamur attı maalesef. Bu yüzden hepsini kınıyorum ama işte ''gelişmekte olan'' ülkelerde sanırım böyle oluyor!


 Hiçbir zaman kimsenin kararına saygısızlık yapmak gibi bir düşünce içinde değilim fakat referandumdan sadece 2 3 gün önce başımdan gecen bır olay beni çok huzursuz etti. Şimdi sizlerle bunu paylaşmak istiyorum. Bayram ziyareti için Konya-Ereğli ilçesindeydim. Baba tarafımın çoğu ordadır. Amcam da  Ereğli İşitme Engelliler Derneği başkanıdır. Her evde oladuğu gibi bizde de referandum muhabbeti döndü. Amcama da sorduk tabii, eee amca sen napcaksın? falan diye. O da anlatmaya başladı. Aynen aktarıyorum. ''Geçen gün AKP yetkililieri derneğe geldi, bize referandumla ilgili bilgiler verdiler. Eğer ''EVET'' oyu çıkarsa emekli maaşları 600 liradan 1000 liraya çıkacak, işitme engellilerin hakları artacak dediler. Ayrıca bunun üstüne derneğimize yüklü miktarda  bağışta bulundular. Bu yüzden biz de karar aldık dernek olarak bütün üyelerimle beraber ''EVET'' oyu verecez''. Tabii bunu duyan babam ve ben kısa  süreli şoktan sonra elimizdne geldiğince gerçekleri anlatmaya çalıştık ama maalesef işitme engelli birini böyle önemli bir konuda ikna edemedik. İşte durum maalesef bu kadar vahim. Anayasa değişikliği paketini okuyup kendisine göre yorumlayan ve ona göre 'EVET'' oyu verene gerçekten saygım sonsuz ama %58inde nasıl yollarla kazanıldığının bir kanıtıdır bu yaşadığım olay. 

1 yorum:

  1. vallaha doğru bir noktaya parmak basmışsın bizim halkımız oyunun değerini bilmiyor veya bu tür şeylere kanan, oyunu 50 TL na satanlar gerçektende oylarının değerlerini bildilerini düşünüyorlar ve o oylarını satıyorlar. Neticede ben kendi işime bakarım benim çocuklarımın geleceği kimin umrunda koy g.tüne rahvan gitsin

    YanıtlaSil