Yaklaşık 15 20 gündür ülkenin en önemli gündem maddelerinden biri de KPSS'deki kopya skandalı oldu. Maalesef yine olan vatandaşa oluyor ve yüzbinlerce memur adayı (özellikle öğretmen adayları) sıkıntılı dolu bir dönem geçiriyorlar, kimse neler olup biteceği hakkında yorum yapamıyor. Bu olaylardan sonra dün beklenen oldu ve ÖSYM Başkanı Sn. Ünal YARIMAĞAN istifa etti.
Şimdi bu en son kopya olayını bardağı taşıyan son damla olarak görmek gerekir. Neden diyecek olursanız, bu sene OSYM tarafından yapılan birçok sınavda problemler olmustur. Nisan ayındaki TUS'ta ve OSS'de puanlar yanlış hesaplanmıştır, yine ÖSS'de yeni format yüzünden birçok karışıklık meydana gelmiştir, insanlar tercih döneminde bu kurumun başkanı tarafından TV'lerde ve yayınlanan klavuzdaki tahmini değerlerle yanlış yönlendirilmiştir, tercih klavuzunda basım hatası olmuştur vs. vs. Ve bu yanlışlar yapılırken de birçok uzman tarafından uyarılan Sn. Başkan hala yerleştirme sonuçları benim haklılığımı ortaya koyacaktır diyerek kendi sözlerinin arkasında durmuştur. Ama sonuçlar açıklandığında ise gerçek ortaya çıkmıstır.
Şimdi böylesine önemli bir kurumun başkanı nasıl böyle yanlışlar yapabilir? Burada ülkemizin ileride emanet edecek gençlerin istikballeri ile oynanmıyor mu? Üstelik bir de basına kendisinin bu görevi gönüllü olarak yaptığı, ayda sadece 400 lira kazandığı gibi saçmasapan demeçler vermesi beni resmen çileden çıkardı.
Öncelikle bu kurum çok önemsenmesi gereken bir kurumdur ve devletin böyle durumlara ortam hazırlamaması gerekir buna katılıyorum ama siz bir işi gönüllü de yapsanız, başka şekilde de yapsanız sorumluluklarınızı bilerek hareket etmek zorundasınız. Hiçbir öğrenciyi yanlış yönlendiremessiniz çünkü insaların bu sınavlar konusunda muhattap alacağı 1. ağız siz, bakacağı ilk dokuman sizin yayınladığınız tercih klavuuzudur. Ben bu klavuz yüzünden birçok kişinin tercih hatası nedeniyle bir lisans programına yerleşemediğini adım gibi biliyorum.
OSYM'nin yükünün ağır olduğunu artık herkes bu sene çok iyi anlamıştır, bundan sonra daha sağlam bir yapı ile bu kurumu insanların güvenebileceği bir kurum haline getirmek gerekir. Bu konuda da şuan için başkanın istifası önemli bir adım olmuştur. Umarım gelen gideni aratmaz ve insanlar biraz daha az kuşkuyla bu sınavlara girerler.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder