Gün geçmiyor ki başbakanımız insanlarla alay edecek bir söz etmesin! Başbakan Erdoğan, “Bizde ne yazık ki üniversiteye yerleşen öğrenci hayatının artık garanti altına alındığına inanıyor. Dünyanın hiçbir yerinde her üniversite mezunu işe yerleşir diye kural yok” dedi.
Peki acaba biliyor musunuz Sn. Erdoğan şuan üniversitelerin durumunu?Niye hiçbir üniversite yetkililerinin görüşünü almadan o üniversitedeki kontenjanları artırıyorsunuz?Niye o zaman her şehrimize üniversite yaptınız? Açılan yeni üniversitelere akamademik hoca atayabiliyor musunuz?
Türkiye de çoğu üniversitede Eğitim fakültesi var ve binlerce öğretmen buralardan yetişiyor. Mahalledeki 5 yaşındakı çocuk bile biliyor okullarımızda ne kadar öğretmen açıgı oldugunu. Pek niye her sene açılan kadro sayısı ile ihtiyac sayısı neredeyse 4te 1 oranında? Sonra bu eksiklik öğretmenlerimizi ''Ücretli öğretmen'' olarak çalıştırarak karşılanmaya çalışılıyor. Sonra da kalkmışsınız ''her mezun iş bulacak değil'' diyorsunuz. Kusura bakmayın her ile üniversite açarak, insanlara saçmasapan vaadetlere bulunurak, belediye başkanlarınız parklar, bahçeler yaparak bizi kandıramassınız. Evet ekibiniz çok çalışkan ama sadece insanları kandırma ve enayi yerine koyma konusunda!!!
Tayyip iyice saçma sapan yorumlar yapmaya başladı. Gelişmiş ülkelerde sistemin nasıl işlediğine iyi baksın bence. Gelişmiş ülkelerde emekli olacak işgücündeki insan sayısı ve büyüme hacmi hesaplanarak üniversite kontenjanları oluşturulduğunu ve kontenjanların kontrol altında tutulduğunu bilmiyor başbakan.
YanıtlaSilMAdem üniversiteye yerleşene iş garantisi veremiyorsun o zaman dediğin gibi niye kontenjanları şuursuzca artırıyorsun. Bırak herkes de üniversiteli olmasın.
Ayrıca masal atlamayı da bırak 200 bin öğretmen açığı varken her sene 40 bin (görünürde tabi 20-25 bini sözleşmeliden kadroluya geçiş) öğretmen atamak ve binlerce öğretmeni üç kuruşa "ÜCRETLİ" denen saçma sistemle çalıştırmak insafsızlık değil mi?
İşte yaptıkları tamamen insanları kandırmak, onlardan oy almak. Benım garıp ınsanlarım da bızım sehre unıversite yapıldı dıye avunsun!!!
YanıtlaSillanet olsun bu adama da bu adamı başa getirenlere de... ortalıkta binlerce işsiz insan üniversite açmakla iş bulamıyorlar malesef... umutsuz bir gençlik bırakıyorlar arkalarında yazık çok yazık ...
YanıtlaSilöncelikle iş bulamasa da insanlarımızın üniversite okuması güzel bir şey. kültürün ne demek olduğunu ve evindne çıkmamış insancıkların dünyanın nasıl bir yer olduğunu görmeleri açısından başka yerlerle kıyaslanamayacak bir deneyim.
YanıtlaSilbaşbakan kesinlikle haksızdır ancak bu konu biraz da üniversiteye gireceklerin kişisel sorunudur. x yıldır y branşından öğretmen atamasını olmadığını bildiği halde gidip o bölüm seçilmemelidir. ya da türkiyede yapılması mümkün olmayan meslek guruplarına yönelinmemelidir. tamam kontenjanlar arttırılıyor ama görüyoruz ki boş yer de kalmıyor. o zaman tercih edilmesin buralar ve geriye dönülsün. ama suç türk gençliğinde biraz da. herkes üniversiteye kapağı atayım da ne bölümü olursa olsun diye düşünüyor, yazık..